Identyfikacja firmy – projekty dla wytrwałych

Identyfikacja firmy – projekty dla wytrwałych

Marketing jest obecny w każdej dziedzinie naszego życia, a z reklamą spotykamy się na każdym kroku. Dlatego też jeśli prowadzimy jakąkolwiek działalność, musimy pomyśleć o tym, jak zareklamować swoją firmę, a raczej – jak wyróżnić ją w tłumie podobnych firm, by nie tylko była wyjątkowa, ale także by wydawała się taka naszym klientom.

internet4Podstawowa sprawa to projektowanie logotypów, czyli nazwy naszej firmy zawartej jako logo, umieszczanej wszędzie, gdzie tylko się da – czyli w materiałach reklamowych. Logotyp musi być mocny, czyli charakterystyczny dla odbiorcy – tu dużą rolę odgrywa dobór odpowiedniej czcionki, koloru liter czy tła naszego logotypu. Ale gdyby projektowanie identyfikacji wizualnej było tak proste, to każdy przedsiębiorca mógłby projektować logotypy we własnym zakresie, nie płacąc za to sztabowi specjalistów.

Zaprojektowanie takiego logotypu to jednak duża sztuka. Trzeba nie tylko umieć obsłużyć odpowiednie programy, ale przede wszystkim umieć sprawdzić, czy dany logotyp już nie istnieje, czy rzeczywiście tworzy się coś wyjątkowego. Dobry grafik podpowie nam także, co najlepiej pasuje do naszego logotypu, jakie barwy będą najbardziej odpowiednie dla naszej działalności, a także jakie wrażenie będzie robiła dana grafika na potencjalnym odbiorcy. Warto zaufać specjaliście, który ma lata doświadczenia, ponieważ często my sami nie umiemy właściwie ocenić, czy dany wyrób graficzny jest dobry pod względem marketingowym, czy raczej zupełnie nietrafiony. Jeśli identyfikacja firmy – projekt naszego logotypu będzie udany, możemy z powodzeniem brnąć dalej w identyfikację wizualną, tworząc szablony dokumentów, a także innych materiałów reklamowych z jego wykorzystaniem.

W przyszłości wszelkie koszty związane z inwestycją w reklamę przy dobrym gospodarowaniu firmą powinny nam się zwrócić. Nie traktujmy więc tego jak zło konieczne, ale jako inwestycję, i nie starajmy się robić niczego taniej kosztem jakości.